Ve och fasa

Jag måste bara.... ja detta är fruktansvärt, tänk om jag blir förkastad och sedan
blir spagettimonstrets profet ?. Ja vaddå, men tänk om mina profetsior slår in.
Bara tänk tanken. Vad skulle detta få för konskvenser ????

Vilken underbar värld

Tänk om det kan vara såhär och därför är det tyst. Profeterna är rädda för att tala det gud
vill, församlingen/sekten etc kan kännas som ett hinder. Inte bara så utan man är även
rädd för att göra bort sig, tänk om profetsian eller det jag säger är fel. Dessutom finns
det enorma mängder information vetenskaplig som bevisar att gud inte finns. Bevisen
mot bibeln och jesus är så graverande att ingen vettig person kan motsäga detta. Vill
du ha bevis för guds icke existens och att bibeln är en myt så finns det. men din håddisk
i datorn skulle bli fylld på nolltid, inte av pladder utan av fakta. I det läget att ha både
församlingen och vetenskapen emot sej plus ens egna osäkerhet, ja du förstår.
medicin filosofi fysik biologi psykologi etc Alla är emot dej som profet. Tidigare
profeters misslyckanden ( Benny hinn är bara ett ex) lägger ytterligare sten på bördan.
Själv har jag varit med i församlingen i 8 år och hört så mycket tokigheter. En gång
när en ganska känd evangelist profeterade så gick jag på toaletten, då började han
profetera (du som går osv) Tro inte att jag brydde mej om hans munnväder. Men detta
ser man hela tiden, helade som blir sjuka, falska profetior, Galna självupptagna människor.
Varför jag inte är ateist kan jag ärligt talat inte begripa. Bara en liten kul grej, om du inte
sett den innan förstås.

http://www.youtube.com/watch?v=2aW2N46vf4Q

Till sist slå ett slag för kärleken

http://www.spixa.net/ettslagforkarleken/

Ljudfiler...

http://www.vuze.com/details/46ZWFYUBTTJI2X7CLEMKR2VKLO7SJUN3.html

Ha tålamod ibland måste man snacka med gud också

små klipp lättläst?

hur kan dödahavsrullarna inneålla text om den tidiga kristendomen om rullarna
är äldre än kristus ? Är det viktigt att se verkligheten med glasögon utanför kyrkan ? då ska du se här
http://www.yelah.net/articles/hjarntvatt
Ganska komiskt att om man hittar en pappersbit i öknen så kan hela kristenheten
braka till marken. Men så är det om man grundar sin tro på pappret.

Hör dåren tala

Visst kan jag bevis att gud inte finns, jodå lyssna här. en människa som är väldigt religiös och har haft religiösa upplevelser drabbas av en sjukdom som gör att människan får en ny personlighet, minnesförlust hjärnblödning etc. och plupp så plötsligt är gud borta, kanske flydde han ? eller vill han skämta med människan ? men det behövs flera som är med om denna upplevelse för att det ska gå att bevisa detta vetenskapligt. Jag döper denna teori till det patologiska ickegudsbeviset. Jag är troende jodå jag tror att gud inte finns men jag kan inte bevisa min tro. därför är mitt logiska rationella beslut att gud finns. Detta är ingen tro utan en personlig övertygelse.

Har ingen fattat ?

Det finns en mänsklig logik som säger att detta står i bibeln. Men det finns en andlig logik som säger, om dom inte tror på dej så måste dom åtminstonde tro på sin egen urkund, och fatta var klockan är slagen. Dessutom så, har du glömt alla dessa som inte läser boken. Dessa kommer att springa förbi er, de vet vad klockan är, och har icke insomnat i religionens dravel.
Jag ska säga dej att jag bryr mej inte, för att när detta skett kommer gud och jag att bli ett, dvs vem har talat ? gud eller profeten? eller kan det vara så att båda har talat samtidigt ? När människor springer efter gud vad ska dom då finna ? Ska jag göra allt för att ni är sådana tröga arbetare ? Vi vill ha äkta vara, Vi vill ha gud skriker folket. Kommer dom att finna det ? Eller får dom av er dessa relgiösa floskler som nu pågår ? Vem ska leda dej när paniken utbryter och ledarskapet står handfallna. Nej jag säger dej förbered dej redan nu så du vet vart gud kallar dej och så att du klart och tydligt hör honom när han säger vad du ska göra och vart du ska gå. Knyt redan nu löparskorna så slipper du springa ut barfota och virra omkring utan att ha en aning om vad du ska göra eller ta vägen.

lyssna

så har gud talat, han visade mej onskan och sa detta måste få ett slut,därför kommer jag snart med en ny himmel och en ny jord, men ni måste omvända er och ta bort all eget ni måste måste ge upp allt och överlämna er helt till gud. ta bort alla egna tankar själviskhet lättja uppgivenhet ja allt, och helt och hållet överlämna er i guds hand, det är viktigt att du lyssnar, vi måste rädda det som räddas kan. Det kommer en jordbävning den största som funnits.Detta kommer att vara tecknet på att det jag talar är sanning.

RSS 2.0